måndag 28 april 2008

Sjuksköterskornas strejk

Jag stödjer strejken helt och hållet. Jag tycker de ska få betalt och jag tycker det är fel att Undersköterskorna nu har mer betalt än sjuksköterskorna, så är det i a f i Västmanland sa min mamma som jobbar på sjukhuset i Västerås.  Då sjuksköterskorna har studerat 3 år vid universitetet tycker jag de ska få bättre betalt och jag tycker alla som väljer att jobba med människor ska känna att det är värt det...

MEN jag tycker inte om när min planerade operation blir inställd! Min operation av armen var planerad till den 6 maj och jag skulle göra ultraljud av armen den 5 maj. Läkaren ringde i morse och sa att vi gör lite ändringar, jag läggs in på akuten och sedan gör de operation som en akut operation, för på akuten är inte sköterskorna i strejk. Jag blev jätte glad och kände att det skulle vara oerhört skönt att få detta gjort i uppehållet mellan tävlings säsongerna. 

Men nog har jag ropat hej för tidigt, som jag skrev i ett inlägg för några veckor sedan " man ska inte ropa hej förrän man kommit över bäcken". Nu ringde sjukhuset igen och sa att Sjuksköterskorna på akuten gick inte med på att ta in en redan planerad patient vilket gör att jag inte får opereras. När jag får en ny tid för operation det vet jag inte men de skulle försöka få in mig under sommaren, men då är det semester och vissa avdelningar är stängda och det är ont om personal...så som det ser ut nu får jag vänta ända till hösten...

Det är sådan otur också för Malmö sjukhus går ut i strejk den 5 maj, samma dag som jag skulle fått göra ultraljudet för att lokalisera föremålet och som sagt dagen efter skulle jag opererats. 

Inga kommentarer: