måndag 25 januari 2010

75 dagar kvar till 30

Det är den 25 januari 2010 idag. 2010 och det är en väldigt vacker vinterdag med klarblå himmel och strålande sol. Om en timme ska jag vaccinera mig och sedan ska jag ta en långrunda med Edith Piaff och Elvis Presley innan solen försvinner, jag har semester i tre dagar nu och tänkte passa på att njuta lite av livet.

25 januari 2010 betyder 75 dagar kvar till 30 års dagen. 75 dagar tills jag kliver in i medelåldern, som iof inte börjar förrän man är 50 säger dom nuförtiden och i kyrkan kommer jag alltid att ses som en ungdom medans jag i teatergruppen ses som en pensionär, lite roligt det där och Elvis fyller 5 år i år. Min lilla pojke fyller 5 år. Det är sant som dom säger, när man blir vuxen så bara rinner tiden iväg och då kanske det inte är så konstigt att Agda 96 år känner sig som 35?

om 7 dagar har jag bott i mitt hus i Trelleborg i ett år. Ett helt år har gått sedan jag flyttade hit och det har gått otroligt snabbt, det känns inte som mer än ett par månader. Hur jag kom och tänka på detta idag när jag sitter och läser skapelseberättelsen kan jag inte riktigt förklara. Jag stortrivs i alla fall och jag tror inte att det gått en dag utan att jag gått omkring här hemma och kännt att detta är verkligen mitt, bara mitt och djurens förstås.

Inga kommentarer: