lördag 30 januari 2010

snökaos och snöyra
























När jag kom hem igår kväll så var det rena snöstormen här i Trelleborg. När jag var ute och skottade kl 23 igår kväll så hade det kommit 35 cm snö och det fortsatte hela natten. Tidigt i morse (kl 09) så var jag ute och skottade lika mycket till. Totalt kom det 60 cm snö på mindre än ett dygn. Jag har aldrig varit med om så mycket snö i skåne! Varje vinter tänker jag att detta är min sista vinter i Sverige, undra vilken vinter som blir den sista.



Här är lite bilder från gårdagskvällen och morgonen. Edith Piaff drunkande i snön och tycker att man på bilden kan se henne ropa " hallå! hjälp mig jag har fastnat" , Elvis Presley tycker iaf om snön så länge han får ha sin vinteroverall på sig, då kan man busa jätte mycket och ändå vara varm tycker han. I morgon ska jag åka in till Malmö och köpa Edith Piaffs vinteroverall som jag beställt från All4dogs, välbehövligt! Hoppas, Hoppas nu att den passar och att hon kommer trivas bättre ute om hon får en varmare overall.




Inga kommentarer: