måndag 4 januari 2010

Första måndagen på det nya året

Idag var då första arbetsdagen detta året och då fick man snabbt lära sig varför det var så skönt att ha semester över jul och nyår. Idag har jag med andra ord blivit påmind om vad jobba är, något jag har förträngt i 14 dagar. Klockan är närmare halv fem och jag kan äntligen börja andas lite mellan samtalen, något jag inte varit för bortskämd med på hela dagen idag, inte alls med andra ord.

Jag tänkte ta några ord från min lillasyster: i dag är första dagen på det nya livet eller något liknande skrev hon och det lät ju förträffligt bra.
jag vet iof inte riktigt vad det innebär för mig, eller jo det vet jag faktiskt så det känns ju bra.
Jag har ett kortsiktigt mål vilket jag ska klara av.

Näh ska nog ta och packa ihopa nu. åt Gummi fisk till lunch i matsalen idag så jag ser fram emot att komma hem och få riktig mat.

2 kommentarer:

Astrologen sa...

Vad tyst du är nu förtiden.....

ika sa...

jag ska bättra mig, det är ett löfte :D