tisdag 19 januari 2010

Fjärilar i magen

I går när jag skrev inlägget om möterna i Lund så var jag så cool lugn, nerverna var ovanligen som bortblåsta. Men nu på morgonen så är alla fjärilar i magen tillbaka i vanlig ordning och jag känner mig konstigt nog väldigt nervös, inte blev det bättre av att min kompis S skulle åka en annan buss till Lund än mig eller att min kompis A inte skulle åka in i dag, och jag som nästan hade hoppats på att dem nästan kunde hålla mig i handen när jag ska hämta den där hemska ansökningsblanketten på det där hemska kontoret inne vid Lund stift som kan komma att avgöra min framtid. Riktigt så allvarligt kanske det inte är men nästinpå, antagningskonferensen är ju inte förrän i höst men för att bli antagen till den måste denna blankett bli godkänd.

Lund en hel dag. Hur är de andra personerna jag ska möta? kommer jag hitta i Lund? vart äter man lunch? Sist jag hade islammöte i Lund, vilket jag inte ska ha idag, så åt vi på en thairestaurang precis vid teologen. Tror jag får ta med mig den där turistkartan eller så kanske jag får ringa någon av mina Lundavänner som hjälpte mig sist jag yrade runt som ett bollväder vilket resulterade i att när jag väl hade hittat ner till stationen så var jag där 55 minuter innan bussen skulle gå hem, jag satt mig då på subway och rörde mig inte ur fläcken, vågade inte gå vilse igen.
Nåja det ordnar sig bara jag kommer fram. Har sett fram emot dagen med blandade känslor så pass länge så det kanske är därför jag är lite orolig, eller så är det bara för att jag är blondin, det är alltid bra att skylla på.

Ska väcka den lilla nakenfisen nu så han hinner gå ut innan jag ska åka, Elvis Presley har fortfarande inte gått upp fast jag, Selma Lagerlöw och Edith Piaff har varit vakna sedan kl 05.30.

Inga kommentarer: