torsdag 21 januari 2010

humor på hög nivå

När man är på jobb så vore det ibland bra om man var utvilad så inte humorn ligger på denna otroligt höga nivå som den ligger idag. I Kantinan så var det så himla grisigt vid slasken och precis när jag säger det så ser jag på menyn att det är svinkött jag har ätit. 1+1 blir ju 2 så jag haspar då ur mig:
"undra om det är så grisigt i kantinan för att vi ätit svin precis"
och sen tyckte jag då att jag var otroligt rolig och skrattade hysteriskt när vi gick upp 4 våningar.
Tur att man inte har några problem med att skratta åt sig själv i alla fall.
Man skulle då kunna sammanfatta kontorsdagen med att det är fredag på en torsdag.

I morse så var åter tågen inställda och försenade pga det kraftiga snöovädret vi har i skåne, jag skrattar varje gång de säger så. Det kom lite småflingor det gjorde det, men det var allt och hade inte behövt orsaka en försening på 40 minuter som inkluderar 2 inställda tåg. Bussarna kunde ju köra i denna ikke existerande snökaos så jag undrar om det egentligen inte bara var så att det var några tågchaufförer som hade försovit sig.

Inga kommentarer: