onsdag 27 januari 2010

vill alla gula katter heta katten Gustav?

Idag är det riktig snöstorm här nere i Skåne och det är inte direkt lockande att gå utomhus.
jag har 2 hundar som kurrat ihop sig i soffan och samtidigt tittar ut med en djup suck, tror att jag ska tolka det som att dom inte alls vill gå ut. antar att jag får en del sura miner resten av kvällen för om en liten stund så måste dom gå ut!

Hur bantar man en överviktig katt förresten? Min gula "lilla" katt liknar numera Katten Gustav, hon kommer snart att rulla fram om hon fortsätter att äta lasange på det här sättet. Hon kanske skulle heta Gustavia istället för Selma lagerlöw? eller ska man ställa henne på löpbandet? hoppas inte att man brukar likna ägaren med katten som man säger " sådan matte sådan hund", för jag vill då inte tro att jag tappat figuren på samma sätt som min feta katt. min katt väger iaf mer än mina 2 hundar tillsammans, det känns inte riktigt som det stämmer och kanske ville hon inte vara ute idag för att hon blir mobbad av grannkatterna med tanke på hennes kroppshydda?
klart är att hon måste banta iaf, det sa veterinären, hon sa att min katt har fetma, det var 2 kilo sedan hon sa det. Har köpt dietfoder åt henne nu, hoppas det hjälper.

Nu ska jag bli osams med mina 2 hundar och ta ut dom, elak "mamma" jag är som tar ut dom. usch och fy på mig. Dom vill nog ställa mig i skamvrån.

Inga kommentarer: