måndag 18 januari 2010

Möten

Idag har jag egentligen två inlägg jag vill skriva, ett som jag tänkte på redan igår som handlar om människors ofrivilliga placering i de olika facken som jag kom och tänka på när jag läste en tråd på ett hundforum igår. Men nej det orkar jag inte ens filosofiera runt nu ikväll, klockan har redan hunnit bli så mycket.

I morgon, tisdag, ska jag vara i Lund hela dagen. Den dagen kommer att bestå av en hel del möten och det ska bli intressant ur flera olika synvinklar och aspekter. Jag ska virra runt i Lund hela dagen och numera vet jag att jag i alla fall hittar mellan tågstationen och teologen där ett av möterna är i morgon, men det andra mötet som är någonstans vid domkyrkan, hur ska jag hitta dit? Första gången jag var i Lund helt själv surrade jag runt som ett vilset Bi och det tog ju 1,5 timme att ta sig från universitetshuset ner till stationen, som visade sig ligga 5 minuters promenad därifrån. Lund är en skrämmande stad!

Jag har ju i alla fall varit i Lund två gånger sedan dess så numera borde jag teoretiskt sett kunna guida mig själv från tågstationen i Lund bort till teologen, det var just det teoretiskt sett. Det kanske är bäst att åka in extra tidigt i morgon då? Det känns som jag har missat något...

Inga kommentarer: