fredag 22 januari 2010

En sackosäck/fatboy rikare, 25 kronor fattigare!

Häromdagen köpte jag en sackosäck, en fatboy.jag vet inte vad jag skulle ha den till, men den kostade bara 25 kronor på Erikshjälpen. Den var ju felmärkt så klart, men de behövande fick 25 kronor från mig och jag gick hem med en mörkblå sackosäck, en fatboy som det kallas i dagligt språk, som jag nu placerat mitt på golvet i Tvrummet, Edith Piaff och Selma Lageröw använder den ibland.

Den lilla stund som jag sov i natt mellan maguppror så drömde jag att antikmagasinets Knut häpnandsväckande utropade "kan ni tänka er! Denna sackosäck kostar bara 35 kronor, hur kan det vara såååå billigt?" i drömmen fnittrade jag och sa att jag minsann bara betalade 25 kronor. Tror det är dags att sluta titta på antikmagasinet nu.

I morgon ska jag på Kyrkoutflykt. Dalby, Genarp och Öveds kyrkor ska besökas. Kyrkorummetsarkitektur i dåtiden skall studeras.

Inga kommentarer: