fredag 1 januari 2010

Nytt år/ Nytt decennium

Så tog år 2009 slut och det första decenniet på 2000 talet har blåst förbi.
Hur ska man sammanfatta detta år och detta decennium? Kanske får jag ta och göra det en annan dag och inte på självaste nyårsafton?

Vad väntar jag mig av det nya decenniet och det nya året? Jag vet faktiskt inte. 2009 blev väl kanske inte riktigt som jag hade hoppats på och därför vågar jag kanske inte hoppas att 2010 blir så fantastiskt som jag vill att det ska bli. År 2010 fyller jag i a f 30 år och går då in i vuxenvärlden på allvar? 2010 kommer jag i a f att läsa bibelvetenskap och jag kommer att ha fler uppdrag i kyrkan. 2010 kommer jag ha premiär med den första teaterpjäsen på 100 år (kanske inte riktigt men i a f sedan 1990 talet), jag kommer antagligen att jobba kvar på Dell i Köpenhamn, jag kommer att åka på utställningar med Edith Piaff och på agilitytävlingar med Elvis Presley. Men sen då? Jag fyller 30 år i april 2010 och det kanske är årets största händelse i mitt liv? iof den tisdagen den 6 april kl 08,30 kommer även då att ske något magiskt och något som är ännu större, vad det är får ni se då.

Jag har inga direkta förväntningar av år 2010i övrigt, jag vågar inte ha några förväntningar, jag vågar i a f inte erkänna dom högt, det känns som att det kanske inte kommer bli som jag vill i a f, men drömmar har jag som både gäller 2010 och det nya 10 talet så att säga, fast vågar man säga dem högt? Nej det kanske är bäst att hålla det för sig själv.

Självaste nyårsafton 2009/2010 har jag tillbringat i en bil hem från Sala, när vi kom hem till Trelleborg vid 19 snåret såg vi att alla matbutiker var stängda men är glada att vi hade oxfilé i frysen, detta fick ätas med någon slags paris sås och pommes, cola att dricka, jag var trött och jag har en halvvuxen valp som är livrädd för raketer så det blev till att stå inomhus i den stora koftan och titta på fyrverkerierna med en valp som låg instängd i sitt hus med en filt över, en vuxen hund som satt med i fönstret och tittade på fyrverkerierna med oss och en katt som vart lika rädd som valpen så hon kröp in i huset till henne.

Kanske hade min nyårsafton inte varit så bitter och så ledsam om jag inte behövt ringa det där telefonsamtalet på julafton och definitivt inte idag. Det hjälpte mig dock att börja se saker i nya perspektiv och nu kan ingen klandra mig för att jag inte har försökt.. Det jag trodde skulle bli en bra julklapp och ett bra avslut på 2009 fick mig att börja grina, tur att min storebror och J var bredvid mig och gav mig ett par tröstande ord och talade om för mig att det är inte jag som förlorar på det utan det är han. Jag har försökt så mycket nu.

Självaste år 2010 och det nya 10talet har iaf börjat i mysets tecken och det är bara hoppas att det håller i sig så., i morgon är en annan dag eller vad är det man säger? Jag har egentligen en hel lista över vad jag vill ska hända år 2010 och på 10 talet som sträcker sig nästan enda till min 40 års dag, kanske lägger jag upp den på nyårsdagen, kanske behåller jag den för mig själv. Först ska jag i a f fylla 30 i april och påskveckan detta året kommer att bli magisk, något jag verkligen ser fram emot med allt vad det innebär.

Nu ska jag återgå till att krypa ner i soffan med min lilla familj och även om jag kanske inte varit på det bästa humör idag och även om jag inte tyckt att det känts som nyårsafton idag så måste jag erkänna att när klockan slog midnatt så blev det något magiskt.


Gott nytt år till er alla och ett Gott nytt Decenium

Inga kommentarer: