måndag 6 juli 2009

hamnfestivalen


I helgen var det hamnfestvalen i Trelleborg,
kungsleden ( färgetrafiken) fyller 100 år
så firandet som kostade kommunen 1,5 miljoner,
började i fredags och idag är själva födelsedagen.
Hursom i lördagskväll begav jag mig ner till festivalområdet
och tittade på Alcazar, underbart!
Gadäm jag är inget stort Alcazar fan
men gu va bra dom var på scen,
när de fick tekniska problem efter första låten
så valde de att sjunga "pausmusik" utan instrument
vilket bevisade att gruppen verkligen kan sjunga.
För att trösta Jenny som inte kunde komma ner
pga att hon såg ut som en kräfta efter 4 timmar på stranden
så köpte jag med ett par rosa alcazar solglasögon till henne
och rikard, så nu äår vi coolast i byn.
Det värsta är att jag passar i glasögonen,
bild kommer under morgondagen


Inga kommentarer: