lördag 25 juli 2009

grillmästaren nummer 1

jaha då har man lärt sig 5 nya saker idag igen då.

som några av er vet har jag som mål att lära mig 5 nya saker varje dag,
det har gått si och så de sista dagarna då jag legat i migrän,
och även om man lär sig nya saker då också
så är dom inte alltid så trevliga.

men idag gick migränen över till huvudvärk
och jag bestämde mig för att fullfölja mina planer,
att handla kött på möllers chark
och grilla på min alldeles egna grill,
som ja fick av mor och janne förra helgen.

sagt och gjort efter att jag varit på loppiset
gick jag ner till Möllers chark och köpte
svenskt närproducerat kött.
och så tände jag min egna grill
och för första gången i mitt liv
så grillade jag helt själv,
och jag måste säga att det bor en grillmästare i mig.

Inga kommentarer: