lördag 4 juli 2009

Sommar, sol & hamnfestival


"Nu är de sommar nu är de sol nu är de koskit i hagen"

Vilket underbart väder vi ha. 33 grader i torsdags, 31 igår. Jag har legat i trädgården och önskat jag haft en pool. Men idag ska jag cykla ner till havet och våga mig på ett dopp. Jag tycker inte om algerna och allt annat som finns i svenska hav. Men nöden har ingen lag och idag måste jag svalka mig.


Igår var dag ett av två på hamnfestivalen, emd spelade igår och idag är det alcasar. Hursom tog jag och hundarna en sväng förbi hamnfestivalen runt 19tiden igår och när vi stod och snacka med en av hundarnas kompisar så gick emd förbi oss. Först utan fans och dom gick mer el mindre obemärkta men 10 sekunder senare springer ett 20 tal tonårstjejer i fatt dem och man ser hur danny (heter han så den blonda?) uppskattar det. Men de andra 2 verkade mindre glada i att smått galna fans med emdskyltar och emd text i ansiktet jagar i kapp dem . Tur att man inte är tonårsidol


Nej dags för stranden och havet nu innan det blir kväller och en tur till hamnfestivalen, ikväll spelar ju alcasar

Inga kommentarer: