onsdag 8 juli 2009

Det löser sig alltid

Nu tycker jag att D ska komma hem så jag slipper vara själv
med en pruttande kattunge, en tjurig chihuahua och en elvis.

men D jobbar och jag försöker vila i soffan,
migränen har varit mycket bättre idag
och jag och D kunde sitta på systrar &bönor
och äta frukost samtidigt som gatumusikanten spelade,
nu börjar den dock komma tillbaka, det låter som en konsert hemma
hos mig, mina grannar lyssnar tydligen på petter och låten
så klart verkar stå på repit, jag har lärt mig texten nu.

kattungen var hos veterinären idag, troligen tarminfektion
blev domen efter att kattungen pruttat inne hos veterinären
och hon fick uppleva den vidervärdiga lukten som jag känner
24 timmar om dagen.


men förutom att jag måste leva med en vidervärdig kattpruttslukt
så är mitt liv perfekt just nu. Det fattas absolut ingenting.

Inga kommentarer: