fredag 10 juli 2009

varför måste det regna just idag?

Det verkligen öser ner, regnet alltså.
Och mina planer för kvällen ser delvis ut att vara förstörda.
Jag hade sett fram emot en sommarkväll ute i trädgården
med ett glasvin och gottsällskap,
men nu ser det ut som att vi måste sitta inne istället,
med en fisande kattunge?
Nåja kanske blir det sol tills jag kommer hem?

Jag har precis haft möte där jag suttit och lyssnat på mig själv,
jag lät oerhört trevlig och speciellt ett samtal var oerhört
skoj att lyssa på, tror aldrig jag skämts så mycket på jobb förut.
Det var mellan en säljare och mig och vi har en viss chargong
mellan oss, både i telefonen och utanför telefonen,
som tur var skrattade bara mina chefer.
Saken är även den att det är så stor skilland på
när jag pratar med J eller någon annan säljare,
då har jag mer den proffisionella tonen
medans jag och J, ja jag vet inte hur jag ska säga det
annat än "yoo bruden whats up, saknar du mig redan
fast vi åt lunch för 2 minuter sedan" och sen
spårar samtalet ur...haha

nej dags att arbeta vidare
och be till gudarna att solen ska komma fram
till kvällen vi kan dricka vårt vin ute

Inga kommentarer: