måndag 27 juli 2009

Smygtitt i hemlighet


Klockan är sju.
Jag sitter som vanligt på bussen, pigg och glad.
Det blev en lång morgonpromenad imorse,
närmare 2 timmar.
Vi han nästan gå runt hela trelleborg,
vi hade iaf hunnit det
om jag inte stannat vid huset extra länge.

Jag har stött på ett hus, det vackraste jag sett.
Där vill jag bo, där vill jag leva resten av mitt liv.
Men vill huset släppa in mig?
Vad döljer det för hemligheter där inne?
Vad har huset för historia.
Jag kan inte se några skavanker på huset,
det är helt perfekt, fött 1921.
Huset är så vackert där det står vid allén.
Jag blir lycklig av att se huset och undrar just om det är till salu.
När jag kommer hem om 12 timmar ska jag ta med mig hundarna
till huset igen, jag kan ju iaf smyga förbi och titta i hemlighet.

Inga kommentarer: