torsdag 30 juli 2009

Det vackraste

Vad är det som händer i kroppen?
Vad är det som hela tiden får mig
att dra åt ett och samma håll?

Den känslan jag har i kroppen nu,
den har jag inte haft på flera år,
om jag ens haft den någongång tidigare,
jag börjar tvivla.

Jag kan inte koncentrera mig,
jag kan inte äta eller sova,
allt jag kan tänka på är
den vackraste.

Hur kan en person vara så vacker?
Helheten med personen gör att
han blir så vacker,
men även innan jag visste något
om mannen så var han så vacker.
jag visste vad han hette
och han var bara så vacker

Så fort personen dök upp på
det där stället den där dagen
så visste jag att han dök upp i mitt liv
och han är här för att stanna,
det känner jag bara.
Det mina vänner är äkta.
Det är så det ska vara.
Man blir knäsvag och generad
och man känner på engång att
det bara är rätt.
Inget krångel.

Inga kommentarer: