torsdag 16 juli 2009

minus 7 cm

Som de flesta av er vet så bantar jag sedan april, och detta har ju verkligen gått halvdant
men för 3 veckor sedan blev jag så arg på mig själv och då en läkare på
fysioneurolgen kallat mig överviktig och folk kommenerat mina bilder med orden
" mm en klyftig tjej me like" så satte jag in hårdkrytet och det har gått relativt bra,
det hade gått ännu bätte om jag kunde välja bort pizza ch snask även bland vännerna.

minus 7 cm sedan 26 juni måste jag ändå se som ett helt okey resultat med tanke
på att det blev 2 pizzor i helgen och en del snask i förra veckan.
och i klädstorlek innebar detta extra small i kläder igen,
men visst det är fortfarande några centimeter kvar innan jag kan ha kläderna
från i vintras igen, men jag är verkligen en bra bit påväg.

och vad har jag då gjort? jo jag undviker snabba kolhydrater
så som pasta, potatis, vittbröd, snask (även om det blir lite
choklad å jobbet ibland) och sen tar jag 2 tabletter nushape före
varje måltid vilket ger en mätthetskänsla och du äter
inte lika mycket vilket minskar din magsäck.

och att bara ta bort snasket har gett mer energi
och du känner dig både fräschare och gladare.
så även om jag kanske inte han få tillbaka min vikt till
falsterbo horse show 2009 så kommer jag definitivt
fått tillbaka de till malmö festivalen och palmfestivalen.

Inga kommentarer: