torsdag 9 juli 2009

teologistudierna

Redan i höstas lovade jag morfar att jag skulle läsa klart mina studier,
jag lovade honom att ta min examen, jag tog ju studieuppehåll våren 2004.
hursom i våras sökte jag in och fick precis mitt antagningsbesked.
jag ska läsa islamologin vid lunds universitet, på distans
men annars kom jag in på högskolan i halmstad, distansstudier så klart
så till sommaren har jag min filosofiekmagisterexamen.
däremot kommer jag inte att kunna söka in till prästhögskolan direkt
då jag inte gjort någon av mina praktiker ännu och 3 praktiker + ett heltidsjobb
och studier blir svårt att hinna med på ett år.

Om jag bara kunde ringa morfar nu och säga att jag ska läsa klart,
jag har fortfarande hans telefonnummer kvar i mobilen,
jag kan inte radera det, saknaden efter honom är stor
och han som skulle vara hedersgäst på min examen,
kommer nu inte att kunna närvara fysiskt....

nåja grattis till mig, det ska bli jätte skönt att äntligen
börja rikta in sig på mitt kall igen

Inga kommentarer: