tisdag 4 augusti 2009

måndagar har guld i mun



Gårdagen kunde varken börjat eller slutat bättre än vad den gjorde.
På morgonen när jag var ute med killarna på morgonpromenad
så träffade jag på den vackraste och jag seglade på rosa moln till kontoret.
På kontoret var det en häcktisk dag vilket gjorde att det var skoj att jobba.
Kl 18.43 när jag kliver in i Trädgården och fram till dörren
så sitter där ett kort, och jag blev jätte glad,
jag ringde direkt den vackraste och sa att han var sötast i världen,
det var nämligen han som hade lämnat ett gulligt kort å dörren,
runt 19 hämtar jag upp den vackraste för kvällspromenad
men dessvärre lyckas vi alltid pricka in regnet samtidigt som vi ska ut och gå,
så vi gick hem till mig och mös i soffan istället.

Tyvärr blev det en alldeles för sen kväll igår
vilket gjorde att jag bara sov 5 timmar inatt
och idag är jag jätte trött och det blir
ju inte bättre av att det är lugnt idag,
det skulle ha varit lika mycket att göra idag som igår
istället, så skulle jag orka hålla mig vaken
på ett helt annat sätt.

Inga kommentarer: