tisdag 18 augusti 2009

Nu ska jag berätta....

" du är en saga i god för att vara sann"

Nu ska jag ta och berätta.
Jag skriker av smärta i kroppen,
det gör så förbannat jävla ont,
förlåt nu svor jag igen.
Jag skriker tyst för mig själv
så att ingen hör men bara ibland.

Hursom så mår jag iaf bra,
för jag har en man,
en man som är som en saga,
en saga för god för att vara sann,
om man nu ska låna Lisa Ekdahls ord.

Den här mannen är inte bara vacker på utsida,
han är även så vacker på insidan,
han är speciell
och för att återigen låna en textrad
så menar jag att
"jag är ingen särskild medans du är underbar"
han ger mig så mycket energi
och jag är lycklig.

jag är kär och jag är galen.
Galen i den bemärkelsen
att jag egenligen borde
ligga i lugnets vrå och vila
trots att jag just nu är full
av energi,
en energi som den vackraste ger mig.

Inga kommentarer: