måndag 17 augusti 2009

morötter varvat med apelsiner

2, 5 timme kvar.
jag är proppmätt.
Jag har ätit morötter och apelsiner hela dagen,
tycker inte jag har gjort annat mellan samtalen.
Morötter varvat med apelsiner,
apelsiner varvat med morötter.
För en stund sedan pratade jag med vackraste,
och nu vill jag bara hem.
Hem till vackraste.
hem till djuren.

jag har gått med i en tävling på jobbet nu
för jag måste ta tag i mina olater igen,
jag var så duktig under juni och juli månad
och tappade 12 cm i midjan
men de sista 2 veckorna har
det varit lite för god mat
så nu har jag avstannat
och tack och lov inte gått upp i vikt igen.
Hursom så är det 3 kollegor som har bestämt sig
för att puscha varandra så jag har hakat på där.
så senast den 1 oktober har jag min målvikt
även om jag inte anser att vikten är det viktiga
utan att kunna ta mina kläder från vintern
samt att må bra och känna mig nyttigare.
så nu har jag ett ordentligt mål igen
och jag bara vet att jag klarar det
speciellt nu när jag har T-man som
närmaste stöd och boll plank.

Inga kommentarer: