onsdag 19 augusti 2009

dagens ris

Nu tänker jag hissa och dissa,
mest dissa.
jag ska dela ut ris till dem som behöver det.

Dagens första ris går till SJ och dess sjuhöga priser.
jag ska ta körkort nu för det är billigare
att åka bil till Sala än att åka tåg med SJ!

Dagens andra ris går till Apelsinerna!
förbannade jäkla apelsiner vad jag
inte tycker om er!
det är 10,6 g kolhydrater per 100 g apelsiner.
och då säger dom att det är bra att äta apelsiner!
inte undra på att jag inte tappat något de senaste 2 veckorna.
hur gör kändisarna som går på fruktdieter enligt skallerpressen?

Dagens tredje Ris går till Morötterna
som likförbaskat har massa kolhydrater,
100 g morötter motsvarar 1 glas mjölk!

Dagens hiss går till att det endast är 1 timme
kvar på kontoret och att jag är ledig i 2 dagar nu,
sedan arbetar jag mån- onsdag i nästa vecka
och därefter har jag en efterlängtad semester

Inga kommentarer: