måndag 24 augusti 2009

Happy Face

Jag har fått ovanligt mycket beröm på kontoret idag.

" va fina kläder du har på dig"

" har du gått ner i vikt"

" har du förändrat något i ditt liv för du verkar så himla glad"

" yppeligt bra bemötande idag"

"dig kan man alltid lita på för du är alltid i tid"

" vilket happy face du har idag, jobbigt för oss andra en sådan här måndagsmorgon"



men vad jag har gjort för förändringar i mitt liv?
Tja, inget mer än att jag har ett nyttigare liv och att
jag gått från ensamhet till tvåsamhet,
från singular till plural och att jag mår bättre
än vad jag gjort på flera år så kanske det är svaret?
Men att alltid vara i tid till jobbet har jag alltid varit,
förutom de 3 gånger jag försovit mig i mitt liv,
senast var ju för någon månad sedan då jag råkade försova mig 2 timmar,
inte så smart när man bor 1,5 timmes resväg från kontoret.
Och happy face? jag har alltid varit morgonpigg och för den
som går upp 04,30, får vakna upp bredvid
den vackraste och sedan är ute i friskaluften i mer än en timme
på morgonen så är kl 09 ingen tidig tid.
Och jag kan dessutom inte vara annat än glad för tillfället

Inga kommentarer: