söndag 2 augusti 2009

sagan

Gårdagen var så overklig
så jag fick nypa mig flera gånger i armen
för att veta om jag var vaken eller drömde.

Dagen började 08.15 då vi körde till vellinge
och LIONS loppiset,
kärringarna där var värre än
tonåringarna när lagerfelt kom till HM,
det var bäst att hålla sig undan
annars blev man påkörd av en rullator
och sedan nedsprungen av 75 galna
tanter o gubbar som skulle först in,
på LIONS loppiset i Rängs strand var det iaf
lugnare o Ingmar var min trygghet när
den jag tappade bort den vackraste.
och hos Håkan i ladan var allt betydligt lugnare,
så även på alla ställen i Trelleborg.

Men innan vi åkte tillbaka in mot
Trelleborg så stannade vi till vid
den sagolika kyrkan i Håslöv,
den är så himla fin utvändigt,
så annorlunda.

När vi runt 13 var klara med antikrundan
åkte vi ut till Gislöv marknad o
strösade runt i den folkmassan istället,
träffade på vänner till den vackraste
och köpte lite godis till hundarna.
Innan vi tillslut åkte hem vid 16
så stannade vi till vid en hästhage
så jag fick klappa en häst,
"titta en häst, vill du klappa"
jag blev så glad.

På kvällen blev det sedan mysig middag
med rödvin i trädgården och jag
ville aldrig att dagen skulle ta slut,
jag tror att jag lever i en saga just nu
och jag undrar just hur den ska sluta.

Inga kommentarer: