fredag 7 augusti 2009

Persikor i Sverige

Under 74 försök har jag nu försökt få
med en bild till detta inlägget
men när jag försöker lägga in bilden
här så stänger blogger ner sig,
så nu blir det ett inlägg utan bild.

Så till saken.
Den vackraste påstod igår att hans granne har ett Persikoträd
i hennes trädgård och det har avlat fram jätte stora och goda persikor.
Men Seriöst? Kan man odla persikor i Sverige?
jag var tvungen att skicka ett sms till mor,
hon svarade : "det kan man NOG i södra Sverige"
och ordet nog får mig fortfarande att inte tro på honom.
Jag lär ju få se det där trädet i helgen,
om det nu existerar, för jag är tveksam
och även om det existerar så tror ju jag att det
står i en kruka som på vintern står inomhus,
eller att det är ett träd som står i ett växthus
eller i ett alternativtfall, det är ett träd
och så är det persikor dit klistrade.

Fast det förståss,
på den vackrastes och mitt hemliga ställe
så växer det ju faktiskt vindruvor,
men det är i ett växthus dock i Sverige.

och inte nog med att den vackraste påstår
att det växer persikor utomhus i Sverige,
hemma i Trelleborg
så påstår han även att det finns Fikonträd
och Valnötsträd. haha jag må vara blondin
men seriöst?
Att det finns valnötter fick jag iof bevisat igår
då han kl 22,30 på kvällen drog med mig
till ett träd, bara för att bevisa för mig
att valnötter faktiskt existerar i Trelleborg,
men måste jag gå till ett träd för att
förstå att det existerar nötter i Sverige?
Nötter finns det överallt
och kanske är jag ett om det nu
visar sig att den vackraste mot allförmodan har rätt

Inga kommentarer: