onsdag 5 augusti 2009

väldigt gnällig just nu

Herre jädrans vad trött jag är nu
och jag är påväg att somna mellan samtalen,
som tur är ringer det varannan minut
så jag hinner inte mer än blunda till förrän
det är dags igen, sova på jobbet får jag inte!
35 minuter kvar, ett tåg på 28 minuter,
promenad på 2 minuter och sedan sitter
jag på bussen som ska ta mig till Trelleborg,
på bussen kan jag sova lite.

Den vackraste ligger och solar på stranden,
jag är inte ett dugg avundsjuk, inte alls.
jag vill oxå befinna mig på stranden.

Jag är så trött, jag har så ont
och jag har feber, jag kommer inte
komma ut friskare efter denna vecka.
Aldrig mer säger jag.
Aldrig mer ska jag jobba en hel vecka utan lunch
och utan raster. och hädan efter ska jag
lägga mig i tid, senast kl 21 och inte kl 23,
det är ett löfte.

30 minuter till sen får jag vila min onda kropp 1,5 timme senare,
eller först måste jag ta en långpromenad med hundarna.
men kl 21 då ska jag ligga i sängen.

Inga kommentarer: