tisdag 18 augusti 2009

Tryggare kan ingen vara...

usch jag känner alldeles för mycket folk i min stad,
och jag känner tydligen fler folk efter 5 månader
än vad folk som bott där i flera år gör,
vissa har bott där i hela sitt liv och
jag känner fortfarande fler människor.
Men det är kul, jag ska absolut inte klaga
för ju fler människor man känner desto
tryggare känner man sig.

Men ibland kan det vara en nackdel,
tex om du bara vill gå ut en snabbis
med hundarna så måste du
antingen hålla dig i trädgården
eller så får du förbereda dig
på att det tar minst 15 minuter
att ta sig ner till parken som ligger 1,5 minuts
gång från huset och sedan tar parkrundan
ca 2 timmar då det är en hel del hundkompisar
att leka med och människor att prata med.
och kanske är det just därför det är så skönt
på morgonpromenaden som vi går vid 05,15,
just för att under de första 45 minutrarna
så är det bara jag och mina hundar ute,
inga människor i rörelse, inga bilar, inget oväsen
utan bara ett lugn som råder över staden.
Nu längtar jag till imorgon bitti bara för det...

Inga kommentarer: