onsdag 5 augusti 2009

Veckans listor

Veckans väntelista:

plats nummer 1) min lillasysters bäbis väntar jag otålgigt på

Veckans bästa:

1) När jag träffar den vackraste varje morgon
på min morgonpromenad och får lite kramar o pussar.
Dagarna har inte kunnat börja bättre.

2) Kvällarna den sista veckan och denna veckan
har varit helt fantastiska, även om det blivit lite lite
sömn.

3) jag borde verkligen inte placera hundarna på en 3dje plats,
men dom kommer på första plats nästan jämt och har
trots allt största platsen i mitt hjärta.
Elvis och Hjalmar Branting har varit riktigt duktiga,
snälla och roliga den senaste tiden och dom har mer än
accepterat den vackraste,
Elvis har numera satt den vackraste på plats nummer 1.

4) arbetet, det är riktigt skoj att arbeta när det är
så här mycket att göra, även fast jag blir besviken
på mig själv som bara är människa. dessutom nerv o muskelsjuk,
och jag kan inte göra mer än mitt bästa och arbeta för mer än 2 personer,
även om jag denna vecka skulle behöva arbeta
för 5 personer. jag hoppar över lunchen och mina raster,
kommer till kontoret 1 timme tidigare än vanligt
för att ha allt klart innan kunderna börjar ringa
men jag måste faktiskt få gå på toaletten,
fast jag kanske ska ta med en camping toalett att
ha under skrivbordet så jag kan svara i telefon
samtidigt som jag behöver Tissa?

Veckans sämsta

1) vart är berömmet och puschen när man
bäst behöver den? Saknaden av positiv
kritik och en klapp i ryggen om att man
är duktig som kämpar på skulle verkligen behövas
i stället för att bara höra allt man gör fel,
och sedan har vi saknaden av förståelsen
att man sitter helt själv och tar emot
mellan 200 till 300 kunder varje dag,
då blir det faktiskt 4-5 fel ibland.
Som sagt jag skulle oxå behöva lite raster,
speciellt när jag varit igång sedan kl 04.30
och pga saknaden av feed back så
blir det inte så motiverande att gå upp
kl 04.30 och ta sig till kontoret
och slita som ett djur när
jag tydligen iaf inte gör ett bra jobb
eftersom jag på förmiddagen idag har missat
6 samtal och bara haft 112 svarade.

2) Sura och arga kunder.
bara för att man är irriterad så får
man faktiskt inte bete sig hursom hellst.
man kan faktiskt inte skälla ut
första bästa person när man ringer till ett företag
och slänga ur sig saker "du är dum i huvudet"
när man aldrig pratat med varandra innan.
Mna får lixom ingen hjälp om man inte
kan beté sig och visst jag förstår
att man kan vara irriterad men att vara
så oförskämt barnslig fast man är 62
är bara löjligt och patetiskt,
undra om dom har samma humör på sina arbeten,
jag skulle inte vilja vara patient hos den läkaren.

Inga kommentarer: