fredag 13 november 2009

Fredagskvällens besvikelse

Den här veckan har jag inte skrivit något alls i bloggen,
jag har inte hunnit och då har jag försummat er.
Det har varit lite väl mycket jobb så jag har inte hunnit med något annat.
Jag har jobbat från morgon till kväll oavbrutet känns det som.

Det är Fredageftermiddag och jag ser fram emot att komma hem,
jag ser fram emot att bädda ner mig i soffan under filten
och gosa med alla djuren och äta en liten skål chips
och det kan jag göra om 4 timmar, 4 långa timmar
men troligen blir det inte mer än 5 minuter jag orkar hålla mig vaken
så brukar det alltid vara på fredagar
och jag får dåligt samvete för att jag inte orkar mer.
Det känns som jag försummar både J och vänner,
men vad ska jag göra?
Tror inte ni heller skulle vara så pigga om ni
gick upp 04,30 varje morgon och sedan jobbade i 12 timmar.
Att då bara få slappna av i soffan och känna sig nöjd med veckan
är i stort sett det enda man orkar göra. Så är mitt liv,
jag orkar göra desto mer på helgen istället.
och det är inte för inte som det heter Fredagsmys?

Inga kommentarer: