måndag 23 november 2009

Paniken som inte ska finnas

jaha ja full av panik, vill så gärna visa att jag kan men det blev stopp och panik.
Satt och bara skakade med boken och pennan i min hand,
tårarna rann och jag hade gett mig fatsiken på att jag skulle visa att jag kan det där,
om det är något jag kan så är det just det där jag kan och kunde jag få en 8a när max är 5 så hade jag varit nöjd, eller hade jag verkligen det? Troligen inte, jag är aldrig nöjd med något.
Paniken tog över hand igår och kanske berodde det på mitt misslyckande med brev 4,
kanske berodde det på allt som hänt de senaste dagarna inte minst min annorlunda upplevelse i lördags där jag fick gå in och aggera psykolog hos främlingar? Det var ju minst sagt en bra övning inför min kommande framtid måste jag erkänna så det var ju bra, men i övrigt?

Hursom så rensade jag tankarna med en promenad till svärmor,kommer hem och paniken växte. Fick kalla hit lilla Erik som är 11 år istället och efter att vi ätit pizza, spelat spelet med andra ord och tittat runt lite på internet så han lekte han med Selma Lagerlöw och lärde henne konster. Nu har jag en katt som kan dansa.

Idag blev det lite sovmorgon, till 06.00 och nu ska jag gör mig klar för att ta 2 av 3 hundar till Veterinären. Elvis Presley får följa med som sällskap och han ska skriva in resultatet från ett blodprov i sitt EU pass, Edih Piaff ska få en spruta. Hjalmar Branting får vara hemma idag, han skulle iof behöva vägas igen och få sin medicin så han kanske får följa med trots allt. Efter Veterinären måste jag iaf skynda mig in till Köpenhamn och jobba lite på kontoret, det ser ut att bli en lång dag idag med övertid ikväll. Måndagar I like!

Inga kommentarer: