måndag 2 november 2009

Allahelgonahelgen






I går kom den 1 november och då blev det verkligen höst här nere i skåne. Det blåste nästintill storm och det var rusktigt kallt.

I lördags var det desto bättre.
Det var kallt höstväder men det var var helt vindstilla när vi gick till minneslunden och tände ljus för morfar och mormor. Efter att vi tänt ljus i minnesstunden och suttit där en stund gick vi till Kapellet och medverkade i Gudstjänsten som tyvärr blev alldeles för jobbig för mig. Sorgen gör alldeles för ont men på något sätt så blev jag lite lättad när jag i söndags fick höra av andra församlingsmedlemmar att när de såg mig så där ledsen i lördags så förstod dom verkligen att jag visste vad jag pratade om under Gudstjänsten i tisdags som jag höll i. Min lättnad av att dels få ur mig min sorg över morfar i lördags blev även en lättnad över församlingens värmande ord.

MinnesGudstjänsten i Norra Kapellet i lördags var i a f riktigt vacker och efter den när jag samlat mig lite så gick vi åter till minneslunden och satte oss där en stund. Det var så vackert.

Inga kommentarer: