söndag 8 november 2009

malmö valputställning

Så har jag och Edith Piaff kommit hem från Malmö valputställning
och jag är faktiskt så stolt över min lilla flicka.
Idag var andra gången hon var med själv,
hon kom till oss från en kennel för 5 veckor sedan¨
och då hade hon aldrig gått i vanligt koppel ens.
Att jag sedan fick min fot krossad för 4 veckor sedan
och inte har kunnat öva något med henne, på att vara själv ute
bland folk eller gå i utställningskoppel gjorde ju inte saken bättre.

men lilla Edith Piaff skötte sig som en primadonna,
inte på domarbordet då som var jätte farligt till en början.
Bordet ville hon inte alls stå på utan ville sitta i domarens famn,
och 5 minuter efter att hon var så rädd för domaren vilje hon inte skiljas från henne.

Vi fick en 1a och sedan kom vi på 3dje plats,
hon kunde inte placeras högre pga sitt tjafs vid domarbordet
men med lite träning så trodde domaren att vi skulle ta storslam på utställningarna.
och vem kan vara expert första gången man ställer ut?

kritiken idag lyder:

mycket god typ och storlek. 7 månader. ganska bra rund skalle, något små ögon. väl markerad underkäke. raka fina framben, korrekta vinklar i överarm och skuldra. utmärkt bröstkorg. lite underställd och knappt vinklad bak. svansen kunde vara rakare och plattare. utmärkta rörelser fram

Inga kommentarer: