lördag 28 november 2009

Shopping lördag och ridsugen

Sitter nu i soffan och följer hästtävlingarna i Globen intensivt,
jag saknar verkligen hästarna och kan inte låta bli att undra om
fuxstoet jag red några gånger i vintras kanske är till salu,vill minnas att jag verkligen tyckte om det stoet, ja har kollat lite löst på hästannonser sedan en tid och en del nu under kvällen men vet inte om jag orkar åka iväg och provrida hästar?

jaha idag har jag varit och shoppat. Var dels i Trelleborg på morgonen och köpte adventsljustakar till de rum jag ej hade och ett antiktskrivbord och sedan var jag in till T&A i Vellinge och tittade efter ett back on track bandage till min fot ( som vägrar att läka, det har ju bara gått 7 veckor nu, INTE normalt) men jag hittade inget så jag åkte vidare till Vellinge blomman och köpte julblommor, en julkrubba och lite hundgodis och lite andra julgrejor.

På eftermiddagen har jag julpyntat, satt upp julgardiner och Adventsljusstakar och juldukar och sedan en stund sitter vi nu i soffan och njuter av min kreativa dag samtidigt som jag vondas över att jag inte läst något. Men vissa dagar måste man få pyssla i hemmet också och nu ska jag faktiskt slita mig lite från Tvn och soffan och gå och borra upp hyllorna i köket så alla Köksalmenackor kan lämna fönsterbläcket och blommor kan placeras där istället.

Inga kommentarer: