söndag 29 november 2009

Yrväder

Det är söndag morgon och jag måste strukturera upp min dag,
Den första tvätten är i maskinen, söndagar är alltid tvättdagar,
vet inte varför men sår är det och det är ytterstsällan som
jag tvättar på fler dagar än endag i veckan trots att jag behöver,
mycket märkligt det där och kanske beror det på att jag inte har en rosa tvättmaskin?

Ibland hjälper det att ignorera saker och ting även om man vill vräka ur sig de mest korkade sakerna i de situationerna, ibland hjälper det att samla information och bevis och gå direkt till en slags myndighet så blir saker och ting bättre istället för att då slänga ur sig dumheter som sedan kan vända sig emot dig. Jag förstår inte varför vissa människor inte vill annat än bråka och jag förstår inte ens hur man orkar och hinner med sådant som familjen X har gjort de senaste månaderna, jag önskar att jag kunde säga att jag bara har skakat på huvudet och varit så iskall som jag varit utåt mot dem men det har jag inte för jag är en känslomänniska som alla som känner mig vet. Förra helgen gick det alldeles för långt och den rätta hjälpen var bara ett telefonsamtal bort och om en månad flyttar dem så att jag och hundarna kan få lite lugn och ro i vårt hus igen. Våra nya grannar ska tydligen vara en riktigt bra familj som deras hyresvärd haft som hyresgäster i ett annat hus sedan många många år.

Men nu är det dags att göra sig klar för att hoppa ner till Kyrkan. Idag är det första advent och då en väldigt speciell dag i kyrkan. Först Gudstjänst på förmiddagen och sedan konsert med kyrkokören på eftermiddagen, däremellan ska jag sitta i min gungstol inne i mitt bibliotek och läsa, kanske lyssna lite på klassisk musik samtidigt, eller Niklas Strömstedt? I går hörde jag dock Lady Gaga och pokerface och den låten kommer alltid att frambringa speciella minnen, jag var dessutom i Vellinge när de spelade den låten på lokalradion.

tjingeling.

Inga kommentarer: