onsdag 4 november 2009

Vägarbeten

Åh vad jag älskar vägarbeten för det försenar
ju inte alls bussarna så man missar tågen
och man sitter ju inte alls och blir stressad
av att klockan tickar på men bussen står still,
Nej inte alls utan vägarbeten är trevligt.
Man pratar på bussen, om dessa förbaskade vägarbeten så klart,
och man hinner läsa mer i sin bok eller ringa en vän eller
ja man får så mycket mer kvaltitetstid när man sitter i
bussen som står helt still i centrala Malmö
och man nästan undrar om det skulle gå snabbare
att hoppa på kryckor från konsterthuset
ner till tågstationen.

jag tog en 10 minuter tidigare buss i morse
för att jag hade tänkt att då hinner jag köpa frukost
på stationen innan tåget mot danmark gick.
men på grund av dessa underbara vägarbeten i malmö city
så fick jag sitta hungrig på en buss istället och
jag han precis med tåget med en minut till godo,
men ingen frukost så klart, tur att jag hade köpt
snus i Trelleborg annars hade dagen varit fördärvad.
Vägarbeten I love!

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)