söndag 29 november 2009

Gott nytt kyrkoår!

idag är det första advent och det innebär att ett nytt kyrkoår börjar idag,
att vara i kyrkan på första advent är något magiskt och jag kan inte låta bli
att längta tills det är jag som ska hålla i den gudstjänsten, förhoppningsvis är
det bara 4 terminer kvar nu.

När jag sedan kom hem från Kyrkan så hade jag sett fram emot att ta ut hundarna på en lång promenad, kanske bort till folkets park och julmarknaden, men dom var inte hemma när jag kom hem utan är redan ute på äventyr tydligen, så nu är det bara till att ta fram boken och sätta sig och läsa innan det är dags att gå ner på julskyltning och gå tillbaka till kyrkan, kl 18 är det konsert med kyrkokören, något som är alldeles speciellt och som slår alla andra kyrkokonsterter med hästlängder.

Gott nytt kyrkoår!

Inga kommentarer: