måndag 9 november 2009

Tom

Det blev en märklig känsla tidigare idag
och jag känner mig tom.
Att först bli så glad över något
och sedan bli så ledsen eller ställd kanske,
det är en mycket märklig känsla
som inte går att beskriva.
och jag kan inte riktigt grubbla över på vad de
där orden betydde för oss då jag är på kontoret,
att jag sedan meddelade J på sms var kanske inte det
allra smartaste jag kunde göra heller.
J är på sitt jobb och helt plötsligt så känns avstånden
mellan Danska Köpenhamn och Trelleborg som
två separata jordklot.

Jag sitter inne på kontoret och ska vara kvar här hela dagen,
jag försöker slå bort tanken och tänka på att ta tillvara
det positiva jag har i min vardag.
Men visst sattes tanken på prov
och visst var det mycket man helt plötsligt
kände att det inte spelade någon större roll i sammanhanget
som man nu helt plötsligt ser att det där lilla spelade
visst en stor roll för det är viktigare här och nu
och det är det man kan vara helt säker på.
Och jag skulle inte ägnat all den tid jag gjorde till att tänka
utan kanske skulle ha koncentrerat mig bättre på studierna.

Jag vet att yrar och jag vet att det jag skriver inte
säger de flesta av er något just nu.
Ni sitter troligen som fågelhökar och undrar
vad det är jag försöker säga och vad menar jag med detta?
Kanske är jag en bra filosof eller så är jag en dålig sådan.

Inga kommentarer: