fredag 6 november 2009

Tankar som återkommer

Så kom jag då till kontoret 1,5 timme efter att jag startat hemifrån.
På bussen gick tankarna på något som jag borde ha släppt för länge sedan.
Men varför återkommer dessa tankar ständigt till mig?
Varför återkommer detta objekt ständigt?
Eller objekt och objekt det är ju snarare en individ.
Nåja jag borde kanske ta och koncentrera mig på mitt jobb idag.

Igår hade jag förövrigt ett långt och intressant samtal med min mentor,
han är en mycket bra person som jag ser upp till och som jag
ser fram emot att arbeta med de näramaste åren.
Det är få personer som är så intelligenta som honom
och även om jag känner mig helt inkometent varje gång
jag pratar teologi med honom så ser han mig tydligen
som en mycket påläst och intelligent kvinna,
haha jag intelligent? Fast om man får 5 av 5 poäng
på varje tenta på universitetet så kanske man
kan få sträcka lite på sig?
Min mentor är iaf en bra förebild och jag ska vara ypperligt glad
över att få vara en person i hans arbetsteam.

Och när det gäller tankarna på objektet jag borde släppt
så vet jag faktiskt inte hur jag ska göra.
Idag ska jag iaf försöka koncentrera mig på mitt jobb
samt börja fundera lite på hur jag ska vinkla debattartikeln
som har deadline hos min Docent på söndag.
Religiösa Friskolor ska dom finnas eller inte finnas?
Är det rätt tid och är det någonsin rätt tid för Religiösa friskolor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå igen. Har läst dina ord och inlägg och finner dom som vanligt läsvärda!
AIK tog guldet och idag cupen, nu blir det svårslaget 2010...
Jag grät 1 nov, och äntligen var det glädjetårar. Ha d gott
/ Stefan

ika sa...

hej stefan :D

jag måste gratulera, borde naturligvis ha gjort ett inlägg om att ni tog guldet förstår om 1 november kändes overkligt, det var ju några år sedan sist närmare 12 om jag inte minns fel? Trelleborg gjorde ju iaf en hyfsad säsong och visade att dom kommer vara med i toppen striden nästa år :D