torsdag 15 september 2011

416,75 SMS om dagen!




Jag måste berätta något chockerande! S har en förmåga att smsa väldigt mycket dygnet runt vilkt vi till sist har satt regler på, inget smsande vid matbordet osv. Hursom så har hans mamma och vi varit bekymrade ett tag och stått som frågetecken hur i hela friden man kan övertrackasera 5000 fria sms per månad. Ett tag var han upp i ca 6000 sms per månad dvs lite drygt 290 sms omdagen i snitt.




Nu ska ni få höra. I går när vi satt och diskutera olika mobilabonenmang så vräker han ur sig: förra månaden hade jag smsat lite mer än 7500 sms! 7500 sms!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????? hur i hela friden är det möjligt? 7500 sms per månad, ett dygn har 24 timmar så sover han 8 timmar det vill säga på 16 timmar skickar han i snitt 416,75 sms! men i skolan blir det inte lika mycket smsande sa han vilket då betyder att från det att han kommer hem från skolan tillls det att han går och lägger sig (16,00-22,30 på ett ungefär 6,5 timme) skickar han alltså över 350 sms



hur i hela friden är et möjligt att skicka så mycket sms? när jag har konfirmanderna så skickar jag mycket sms, de får ca 4 var i månaden för att bli ¨påminda om att det är träff så under det halvåret så skickar jag ungeför 150 sms på en månad och i augusti hade jag skickat mycket sms då hade jag faktiskt skickat hela, håll i er nu, 37 sms den månaden. 37sms går ju nästan att jämföra med Sims 416,75 sms per dag, eller????



jag är bara så fashinerad över hur man kan skicka så många sms per dag och per månad, hur är det möjligt liksom? lägg då till att på de 6,5 timme som det skickas så tränar han i 1,5 timme vilket gör att då är han nere i 5 timmar + läxtid och middagstid så egentligen pratar vi 350 sms på 4 timmar vilket då blir 87,5 i snitt per timme, det lät ju inte så farligt eller?




1 kommentar:

Anna sa...

jag är förundrad över att man hinner sms:a så mycket. Själv är jag mer på din nivå, dvs runt 40 i månaden ;)