söndag 4 september 2011

packa upp det sista

Det står i veckans babykoll widget här på facebook att bäbis känner smaker och lukter nu, stackars lilla! hoppas den inte kände hur jag stank svett när jag vaknade för några timmar sedan! jobbigt om han eller hon förknippar sin mamma med svett menar jag....
jag glömde ju berätta att igår bakade jag, både rabarberpaj och kanelbullar sedan kom grannarna som har hjälpt oss oerhört mycket med flytten från gamla lägenheten till nya i huset mitt emot + att de brukar hjälpa till med Elvis Presley och Jack Daniels. De uppskattade kanelbullarna så mycket så idag ska jag gå upp med en påse till dem!
Idag händer det inte så jätte mycket, Edith Piaff ska ha lugn och ro eftersom det närmar sig valpning för henne så vi ska ta tag i det sista rummet med kartonger sedan är faktiskt allt uppackat och då återstår det bara tapelsering av det rum som idag är rosa och färdigställa barnkammaren + att vi ska tapelsera om hallen eftersom hon som bodde här innan har haft katter som rivit sönder väggarna, det ser förjävligt ut rent ut sagt. hursom utöver upppackning så ska jag plugga och gå på mammaträff.

Inga kommentarer: