tisdag 13 september 2011

en hel djungel full av barntapter!

Gaaaa! så svårt det är! Om en och en halv vecka ska målaren tapelsera om barnkammaren som idag är rosa och det är en hel djungel där ute med barntapter att välja på och det är så svårt. Hittade en grön fondtapet idag med massor av djur på när jag var till färghuset, men grönt? är det gulligt? den fanns i blått och beigt okså, men kan man ha blå fondvägg ifall det blir en tjej? Hittade en jätte fin lantbrukstapet igår på internet som jag vill ha MEN 649 kr per rulle? vi ska ha 6 st till barnkammaren så NEJ tack!

Det finns verkligen ingen gräns pengamässigt uppåt på tapeter och det är en hel djungel full av barntapter att välja mellan. vi måste bestämma oss snarast och jag vill bara hitta tapeten med stort T!

1 kommentar:

Anna sa...

Åh vad svårt! Vi valde "neutrala" tapeter som är ljusgula med små blommor på till det som en gång var vårt datarum och som sedmera blev barnrum. När M flyttade in så gjorde vi inget särskilt åt tapeterna, men rummet är ganska "barnsligt" ändå tack vare alla barnsaker. Men det finns stunder när jag känner för att tapetsera med en fin barntapet. Förresten tycker jag att det funkar jättebra med blå tapet till en tjej också!