onsdag 21 september 2011

vad behöver man egentligen?

Jag känner att jag har inte så stor koll som jag borde ha och vi är inte på långa vägar klara med allt, tror jag. jag vill ha allt klart under oktober månad så man bara kan slappna av sen och känna att bäbis kan komma vilken dag som hellst det är okey för allting finns redan hemma. barnvagn är ju visserligen beställt och kommer i mitten av oktober, likaså skötbordet, bilbarnstolen och bärselen.

jag har ju märkt att ute på bäbismarknaden så försöker försäljarna och tillverkarna skapa ett behov som du egentligen inte har behov för Men då till att bortse från det, vad har man egentligen ett behov av? jag har ju iaf insett att jag måste ha någon form av verktyg så A kan ge bäbis mat när jag är och jobbar och även så att jag kan ge barnet mat utan att behöva amma offentligt. Men ska man beställa pumpen som kostar 3-400 eller de som kostar över 1000 lappen?

Tror jag måste ta mina systrar till hjälp och fråga vad jag verkligen behöver. ibland känns det bara som att jag har noll koll på saker och ting medans det andra dagar känns som jag har 100 procentig koll.

1 kommentar:

Storasyster sa...

Ja, här kan mjölkkossan nr 1 hjälpa dig! Jag använde en superbra pump med Stina, kommer inte ihåg namnet men kan kolla upp det åt dig. Inga 1000:- inte, men möjligen 500-lappen. Jag rensade ju frysen för inte så länge sedan.. på en jäkla massa bröstmjölk som hon inte ens hunnit äta upp... :-)