torsdag 8 september 2011

Glucosbelastning

I går var jag på Glucosbelastning, det var riktigt vidrigt att dricka det sockret i den meningen att jag som i vanliga fall tycker att vanlig saft är för sött och läsk är för sött (utom coca cola och fanta citron) tyckte ju att detta smakade som koncentrerad/oblandad citronsaft, tack och lov att jag hade citronen med mig! För starkt blandad citronsaft med andra ord, mycket för stark. Jag blev dock väldigt positivit överraskad att det bara var ett stort glas och inte en hel liter som jag trodde att man skulle försöka få i sig.
Hursom mina värden var normala, blodtrycket var lite högt för att vara mig, det var 125/70 och jag har väldigt lågt blodtryck annars, 110/70 hade jag för 2 veckor sedan tex och det är det normala för mig. Blodsocker värdet låg på det normala, dock i överkant på det normala så jag måste lägga om min kost lite igen. Visste ju själv vad det beror på då jag under graviditeten blivit så sugen på mc dolnads och fika bröd vilket jag aldrig äter annars + att det blev en del läskedrickande i helgen och fikabröd har det blivit varje dag...

1 kommentar:

Anna sa...

jag har sluppit glucosbelastningen den här gången, men kom inte undan förra gången. Håller med om att det var vedervärdigt!