tisdag 20 september 2011

ett rygg och bäckenbälte rikare






Förra måndagen hade jag så ont i ryggslutet att jag låg och kräktes och inte kunde sova på natten, det lugnade ner sig något på tisdageftermiddagen men ryggen smärtade hela tiden. I fredags strålade smärtan ner i benet och mot bäckenet och det var lika jobbigt igen som på måndagen, kräktes av smärtan, ringde KK i Malmö men fick inte komma in akut. Dom sa att jag måste boka tid hos en sjukgymnast och det är säkert inget farligt så jag skulle bara härda ut. Jag ringde min vårdcentral och fick tid hos sjukgymnast idag (tisdag)



Sjukgymnasten konstaterade att jag har Ischias och även att en av diskarna är utbuktad. Fick lite övningar med mig hem och så skickade hon mig till Nyckelpigan där jag skulle köpa ett stödbälte,som ska bäras under magen och avlasta belastningen på ryggen. 695 kr kostade det, kändes ju som hittat! Men oj vad skönt det var att få på sig det. Nu hoppas jag bara att det kommer att hjälpa också och att jag slipper ha så förbaskat ont. Sjukgymnasten Sanne som hursom var hur söt och trevlig som helst försökte muntra upp mig och sa " håll ut det är bara 9 veckor kvar" då sa jag: Även fast jag har så här ont och även om jag längtar ut till träningsspåret varje dag så ska du vet att jag njuter varje dag av graviditeten". Nu ska jag vila och ta det lugnt, avlasta ryggen med bäckenbältet och göra mina 2 övningar varje dag tills jag ska träffa henne nästa gång igen.


Som sagt även om jag för tillfället har jäkligt ont i ryggen så är det så mysigt att vara gravid och se bäbis röra på sig där inne och känna detta mirakel...

1 kommentar:

Anna sa...

Ja, det är mysigt att vara gravid, men det är få tillfällen i livet som jag är så obeslutsam om vad jag känner egentligen. Efter en hel dag av knuffar och sparkar på höger sida (där min bebis väljer att buffa och sparka 99% av tiden) så kan jag nästan bli arg på bebis som inte låter mig vara i fred. Men så är h*n stilla i ett par minuter och jag undrar om något är fel för att jag inte känner något. =)

Hoppas att bältet hjälper!