lördag 3 september 2011

Städmani!

oj vad min familj inte känner igen mig sedan några veckor tillbaka, jag har nämligen fått städmani under graviditeten och det blir bara värre ju mer gravid jag blir höll jag på att säga, ju längre tiden går. jag dammsuger 2ggr per dag ocvh dammar av hela tiden för jag tycker bara att tvn (som är svart) blir dammig igen direkt när jag dammtorkat den! En kompis till mig som är väldigt pedantisk av sig tappade hakan och skrek rakt ut "men herre gu kvinna du är ju värre än mig" , jag städar och plockar hela tiden och blir vansinnig om A eller S tex har ställt en kaffekopp åt fel håll eller lagt hundbajspåsar i de hyllor i hallen där hundarnas kläder ligger för att bara ta ett exempel. Eller om A har dammsugit så måste jag göra det direkt när han är klar för jag tycker inte att det blir rent när han är klar, känner mig så vrickad i huvudet, så nu har jag sagt åt dom att det är bäst att jag får göra allt själv, men då blir jag ju sur på det oxå naturligtvis....
en annan rolig sak eller tragisk sak det var att häromdagen när jag och Simon höll på och fixa i hans rum så sprack mina enda par mammajeans som jag kan ha! kul! Simon bara skrattade och smsade naturligtvis sina kompisar direkt " vet ni vad ika gjorde när hon skulle hjälpa mig och fixa i rummet, hon böjde sig ner och byxorna sprack!"

2 kommentarer:

Anna sa...

Det låter som att du är riktigt illa ute ;) Men du får gärna komma hem till oss och städa, för här lider ingen av städmani direkt!

ika sa...

haha tack anna!