fredag 16 september 2011

Nya tekniknörds familjen?






När jag fyllde år i april så fick jag en samsung galaxy, helt underbar telefon på alla sätt och vis, ångrade bara att jag inte tog en iphone i den meningen att jag lättare kunde hitta tillbehör. Hursom så har jag iaf tyckt att det har varit en liten skärm att jobba med och jag använde aldrig samsung galaxyn så mycket till det jag skulle göra: dvs jobba på resande fot.




Hursom så när vi var nere i Serbien så hade min svåger en samsung TAB, dvs en surfplatta som man kan ringa med! Gissa om jag blev fast och sa att en sådan, det är en sådan jag vill ha! Drygt en månad efter att vi kommit hem från Serbien så går min mans mobil sönder helt och hållet, nu har den verkligen gjort sitt efter 5 år i tjänst (ja han hade en nokia från mobiltelefonens födelseålder ungefär) och min man ville då ha en samsung galaxy för han vill också ha en flachmobil nu, en avanserad sak som han knappt kommer att kunna starta. Ja så börjar ju S mobil att strula i samma veta eller egentligen är det bara sladden till den telefonen men hans Xperia mini har inte ens varit bra från början....




kort sagt Sim lånade min Samsung galaxy trots tjat om en Iphone så nej han får vänta tills hans abonemang går ut nästa höst tills han får en ny telefon, tills dess kan han ha samsung galaxyn eller sin xperia mini. MIn MAN då? ja han slog till med en Iphone 4 till sig själv! Woho världens enklaste telefon sa försäljaren, och det började ju bra, vi fick inte ens in simkortet och hade inte S varit hemma så hade det aldrig gått. Nu har mannen tagit telefonen med sig till jobbet och förhoppningsvis kan hans lite modernare kollega hjälpa honom att iaf svara i telefonen när det ringer sen...




och jag då? jo jag fick min efterlängtade Samsung galaxy tab igår kväll, wohoooo så lycklig jag är! Nu har jag självklart beställt ett rosa skal till den också när jag ändå skulle beställa ett liverpool skal till min mans nya Iphone....




Vi har blivit en tekniknörd familj? vi som knappt klarar av att sätta ihop en vanlig stationär dator utan att ringa efter hjälp....... och hade det inte varit för mina konfirmander i våras så hade jag väl fortfarande inte kunna skriva sms....


Inga kommentarer: