fredag 9 september 2011

livet som tonårsmorsa...

Börjar vänja mig ordentligt nu över hur nätterna kommer att vara när man får hem en liten bäbis. Jag har ju inte fått sova en hel natt under hela graviditeten och den senaste veckan har jag varit upp varannan timme till engång i timmen, antingen vaknat av att bäbis rört sig eller att jag måste pinkilera. Så man är ju aldrig utvilad när det är dags att gå upp kl 06,00.
Och livet som tonårsmorsa har jag vant mig vid nu, även om S inte är min biologiska son så blir det ju så iaf på något sätt, alla bonusmorsor vet vad jag menar. När han är här hemma så pluggar jag ofta med honom, ser till att han får mat osv, är med på hans matcher och träningar och så. Det är kul speciellt när jag och S kommer så himla bra överrens. Jag är lyckligt lottad som har en bonusson som honom!
Vi hade en föreläsare i kyrkan i tisdags som är proffessor och föreläser om barn och tonåringar, Mats Trondman, ni kan youtuba han eller googla han. Hursom hysterisk rolig föreläsare som jag rekomenderar varmt och allt han säger stämmer ju! I år kände jag ingen mig ordentligt på det där att man vet aldrig vad man får hem eller att de ska alltid prata när det är som mest olämpligt, har du ett toalettbesök står de och skriker genom dörren eller när du pratar i telefon så är det jätte viktigt att prata med dig just då. eller när de kommer på en torsdag kväll kl 22.30 att de har SO prov dagen efter, eller Engelska glosor som måste förhöras när man är som mest trött. Ja Mats Trondman är en föreläsare som jag som sagt varmt rekomenderar att gå och lyssna på om ni har möjlighet

1 kommentar:

Stora syster sa...

Ja, jag vet vad det innebär. Du ska veta att de blir som bebisar igen fast tvärtom; gripreflexen slutar plötsligt att fungera i resultat av att alla kläder ligger på golvet! Hörseln slutar helt att fungera, ryggraden mjuknar upp vilket leder till att man inte kan sitta upp i vare sig stolar eller soffor. Minnet ska vi inte tala om, det är lika med noll. Man skriker när man inte får som man vill och språket är lika svårtytt som på en 1-åring; "seriöööst???" "ofta???" "chilla rå!" etc. I know... good luck to you!