lördag 26 juli 2008

2 veckor...

Elvis och jag har nu bott i lägenheten i 2 veckor 
och vi kunde inte trivas bättre. 

varje morgon ställer vi klockan på 07.00,
vi går upp och strax före kl 08 träffar vi 
Elvis kompisar, vi leker och snackar i en timme, 
en perfekt start på dagen, 
efteråt går vi hem och äter frukost på balkongen. 
Elvis stor trivs. han får springa i naturen varje dag 
och slipper går på tråkig asfalt full med trafik. 
Det är en mycket gladare hund och problemen vi 
har med att möta andra hundar när vi går i koppel,
det blir även det bättre och bättre för varje dag. 
Det är som att hans självkänsla har ökat, han är trygg. 

Jag trivs, jag mår jätte bra, att värmen är här 
och jag har mindre smärta i kroppen bättrar bara på saken. 
vem vet, det kanske var det bästa som kunde hända i alla fall, 
även om det fortfarande känns som en mardröm. 
Men jag är faktiskt lycklig just nu. 
Jag känner mig happy, om det är solen eller 
nya livet som gör det, det kan jag inte svara på. 

2 veckor ska firas i solen och avslutas med god mat. 
kanske även ett glas vin. 

Inga kommentarer: