tisdag 8 juli 2008

Djursjukhuset är ju roliga dom också


Jag var ju med Elvis på Djursjukhuset i morse. 
När jag ändå var där ville jag att dom skulle titta på hans knöl/bett. 
Jag ville bara veta om den kanske måste tas bort och om jag måste boka tid för det, 
eller om det är ett normalt bett! Bara den frågan vill jag ha svar på. 

Att sjukhuset inte kunde göra något idag, det fattade jag också,
eftersom jag inte hade bokat tid för knöl/bett undersökning.
Men just bara få rådgivning, Elvis har aldrig haft bett förut 
så ja vet inte om det är ett normalt bett eller inte. 

Detta var så klart något dom inte ville göra frivilligt. 
Dom ville ha betalt för det! 
Men efter efter lite snack så gick dom med på att bara titta på knölen/bettet. 
Dom till och med kände på knölen utan att ta extra betalt,
och det är väldigt generöst av Djursjukhuset!
Jag ska avvakta en till två veckor och se om det går över av sig själv
annars skulle jag boka en tid för att få den bortskuren. 

Men vadå fräckt? Jag är där, betalar 1000 kr för dagens besök 
och dom vill inte ens snegla på bettet utan att ta mera betalt! 
Undra hur mycket dom hade tänkt att debitera mig på telefon 
om jag ringt på Rådgivningstiden och frågat om bettet/knölen. 





Inga kommentarer: